ÜYELİK
MENÜ

Kısa Çalışma Ödeneği Hakkında Bilmeniz Gerekenler

23 Mart 2020 14:30 188 Okunma Ramazan Eroğlu Tarafından Yazıldı

KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER****

RAMAZAN EROĞLU

SMMM

Kısa çalışma ödeneği ile ilgili başvuruların 23.03.2020 (Pazartesi günü) tarihinden itibaren belirtilen mail adreslerine gönderilecek e-posta ile alınacağı İşkur (https://www.iskur.gov.tr/isveren/kisa-calisma-odenegi ) uzantılı web sitesinde ilan edilmiştir.

Bu kapsamda; Çin Halk Cumhuriyeti’nin Vuhan kentinde ortaya çıkan ve birçok ülkede tesirini gösteren yeni tip koronavirüsün (Covid-19) olası etkileri dikkate alınarak "dışsal etkilerden kaynaklanan dönemsel durumlardan ileri gelen zorlayıcı sebep" kapsamında kısa çalışma uygulaması başlatıldığı web sitesinde açıklanmıştır.

Buna göre, koronavirüsten olumsuz etkilendiği gerekçesiyle kısa çalışma talep eden işverenlerin; buna ilişkin kanıtlarla birlikte;

Ekli Kısa Çalışma Talep Formu,

Ekli Kısa çalışma yaptırılacak işçilere ilişkin bilgileri içeren listeyi 

bağlı olduğu İŞKUR biriminin elektronik posta adresine göndererek, kısa çalışma başvurusunu yapabilecekleri belirtilmiştir.

Başvurunun kabul edilmesi halinde;

Muhasebe Büronuzu ve Ekibinizi Tek Panelden Yönetin

Hemen Tıklayın

Bir günlük kısa çalışma ödeneği; sigortalının son oniki aylık prime esas kazançları dikkate alınarak hesaplanan günlük ortalama brüt kazancının % 60’ıdır. Bu şekilde hesaplanan kısa çalışma ödeneği miktarı, aylık asgari ücretin brüt tutarının % 150’sini geçemez. 

Kısa çalışma ödeneği, işyerinde uygulanan haftalık çalışma süresini tamamlayacak şekilde çalışılmayan süreler için, işçinin kendisine ve aylık olarak her ayın beşinde ödenir. Ödemeler PTT Bank aracılığı ile yapılmaktadır.

Kısa çalışma yapılan süreler için, kısa çalışmaya tabi tutulan işçiler adına SGK Aylık Prim ve Hizmet Belgesi ile eksik gün gerekçesi “18-Kısa Çalışma Ödeneği” olarak bildirilir.

Kısa çalışma ödeneğinin süresi üç ayı aşmamak kaydıyla kısa çalışma süresi kadardır.

Zorlayıcı sebeplerle işyerinde kısa çalışma yapılması halinde, ödemeler 4857 sayılı Kanunun 24 üncü maddesinin (III) numaralı bendinde ve 40 ıncı maddesinde öngörülen bir haftalık süreden sonra başlar. Bu bir haftalık süre içerisinde ücret ve prim yükümlülükleri işverene aittir.

Daha detaylı bilgi için https://www.iskur.gov.tr/isveren/kisa-calisma-odenegi uzantılı web sitesini inceleyebilirsiniz.

Kısa çalışma ödeneğinden yararlanabilmek için ;

İşverenin Sağlaması gereken şartlar

En az 2 ve üzeri personele sahip olmak

Kısa çalışma müraacatını tamamlamış olmak

Muhasebe Büronuzu ve Ekibinizi Tek Panelden Yönetin

Hemen Tıklayın

İşçinin sağlaması gereken şartlar

Son 3 yıl içinde 600 gün prim ödenmiş olmalı

Son 120 gün bir fiil çalışmış olmalı yada giriş çıkış yapılmışsa bile eksik gününü bulunmamış olması gerekir

Bu şartları sağlamıyor olsak bile ilgili bakanlığın bu istisnai durumu kolaylaştırabilmek adına bazı esneklikleri sağlayabileceğini düşünerek yine de başvurmakta yarar görüyorum…

Yararlanılan kaynaklar: 

Av. Fatih M. Küçükbay

Muhasebeciler.com.tr - Lokasyona Göre Muhasebe Bürolarını Listeleyin © 2021