ÜYELİK
MENÜ

Ev Hizmetlerinde Çalışanların Sigortası Nasıl Yapılır?

31 Temmuz 2019 16:30 36 Okunma MÜKELLEF UZMANI SMMM VE DENETİM LİMİTED ŞİRKETİ Tarafından Yazıldı

01 04 2015 Tarihi itibariyle ev hizmetlerinde çalışanların sigortalılığı ile ilgili düzenleme yapılmış olup İlgili tarihten sonra ev hizmetlerinde çalışacak olan kişilerin sigorta işlemleri ayda 10 günden az ve 10 günden fazla olacak şekilde 2’ye ayrılmaktadır.

Ayda 10 günden az olacak şekilde ev hizmetlerinde çalışacak olan bir kişi için; meslek hastalığı ve iş kazası yönünden sigorta yapılmalıdır. Sigorta primleri işveren tarafından ödenmelidir. Bu kapsamda ev hizmetlerinde çalışan kişiler isterlerse takip eden ayda kalan prim günlerini, emekliliği ve Genel Sağlık Sigortası’ndan faydalanabilmek için kendileri ödeyebilmektedir.

Ayda 10 günden fazla olacak şekilde ev hizmetlerinden çalışacak olan bir kişi için; primler işverenler tarafından ödenecektir. 10 günden fazla çalışan prim ödeme işleminde, kolay işverenlik uygulamaları kapsamında primlerin ödenmesi talep edilmektedir.

Yeni Düzenlemeye göre Tüzel kişiler ev hizmetleri kapsamında işçi çalıştıramamaktadır.

MÜKELLEF UZMANI SMMM VE DENETİM LİMİTED ŞİRKETİ - DİĞER MAKALELERİ

Muhasebeciler.com.tr - Lokasyona Göre Muhasebe Bürolarını Listeleyin © 2022